GALETES DE NADAL



El Nadal encara no ha arribat i ja estic esgotada, no us passa una mica el mateix?

          

S’acosten uns dies plens de festes, sopars, decoracions, quedades, grups d’amics invisibles. De fet, ja tinc tres amics invisibles a qui fer un regal i un possible quart amic que encara no s’ha sortejat, tot i que m’estic pensant si passar perquè em sento desbordada d’haver de pensar en tants amics i en tants regals, però alhora em fa il·lusió. Arghhhh què faig? Us sentiu igual?

Sí, és una època meravellosa per compartir amb amics i família, però tot el que això comporta també és estressant.

Estic esgotada i encara queden tres setmanes per a que sigui Nadal.

Tinc la sort de tenir un munt de família i amics amb qui celebrar les festes, i em sento molt agraïda. M’encanta veure la cara dels meus fills disfrutant dels moments en família i esperant amb il·lusió els seus regals. Però per a mi, i crec que per a molts, aquesta època és alhora molt dura, per més meravellosa que sigui. És un període condensat de moments fantàstics i de desbordament emocional i de coses a fer i pensar. Moments de celebrar amb els qui estimes, i aquest any em fa especial il·lusió perquè em sento súper contenta d’estar amb el meu nou amor. Però també són moments de recordar aquells que no hi són i que m’agradaria que hi

fossin.                       

                          

Dins d’aquest esgotament he tingut temps de fer galetes de Nadal que decorarem amb els nens, els meus i els seus, durant els dies de festa que tindrem la setmana vinent. No sabeu què bé va tenir uns quants dies de festa just abans del Nadal, gràcies!!!

Aquestes galetes són fàcils de fer, tot i que és important ser exactes amb les mesures i fornejar-les amb la massa força freda, així aconseguireu que les formes que feu es mantingui bé i no es desfigurin al forn. 



                                            


Ingredients:

  200 g mantega sense sal, a temperatura ambient
  200 g sucre (mòlt)
  1 ou batut
  400 g farina (i una mica més per estirar la massa)



Sabors opcionals:

Vanilla cookies: afegir extracte de vainilla o sucre de vainilla.
Lemon cookies: afegir la ratlladura d’una llimona
Orange cookies: afegir la ratlladura d’una taronja
Chocolate cookies: reemplaçar 50 g de farina per 50 g de cacau en pols

Elaboració:

Bat la mantega amb l’ajunt d’un batedor elèctric a velocitat mitjana fins que es torni de color blanc. Afegeix el sucre i l’aroma desitjat fins obtenir una crema homogènia. Incorpora l’ou batut (si vols fer galetes de colors, en aquest moment incorpora també el colorant). Afegeix la farina a velocitat baixa en tres vegades fins aconseguir una massa ferma.

Embolica la massa en film de cuina i deixa-la refredar a la nevera com a mínim una hora.

Preescalfa el forn a 180ºC (160ºC si fas servir el ventilador)

Estira la massa sobre una superfície enfarinada (sinó, la massa s’enganxarà, també es pot fer sobre paper de forn) amb l’ajut d’un corró. Per determinar el gruix de les galetes pots fer servir unes guies o dues fustes de tallar que es col·locaran en els extrems, descansant el corró sobre aquestes fustes.

Talla les formes de les galetes amb talladors de galeta i retira la massa que sobra. Posa-les en una safata sobre paper de forn, deixant una distància d’uns 3 o 4 centímetres entre elles, ja que al forn creixen una mica.

Forneja durant 12 minuts aproximadament. Han de quedar blanquetes però més torrades pels costats. Al treure-les del forn dóna la sensació que estan crues, però al deixar refredar s’endureixen i estan perfectes. Aguantaran fins a dos mesos si les guardes en una caixa tancada en un lloc fresc i sec.

Un cop fredes, ja les pots decorar amb glassa o amb fondant.
                              


                        

SHARE

About EnjoynCook

0 comentarios :

Post a Comment